mobile Menumobile Logo
mobile Cart
ده مهارت شغلی برای پیشرفت در محل کار

ده مهارت شغلی برای پیشرفت در محل کار

calendar

نویسنده: گروه علمی آنلایف

calendar

تاریخ انتشار: 1403/02/12

category

دسته‌بندی: بزرگسال سالم

انسان‌های اولیه برای بقا در میان بزرگترین و قوی‌ترین موجودات طبیعت مهارت‌های خاصی می‌آموختند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند! انسان امروزی اما برای شکار موجودات دیگر و فرار از دست شکارچی‌های بزرگ‌تر به یادگیری مهارت‌های مختلف نیاز ندارد… با این همه در دنیای مدرن ما، انسان‌ها باید بتوانند موقعیت‌های مناسب را شکار و از موقعیت‌های مشکل‌زا دوری کنند! تا بیشتر از این از موضوع اصلی فاصله نگرفته‌ایم به شما بگویم که قرار است در این مقاله به سراغ ده مهارت شغلی برای پیشرفت در محل کار برویم :)

زمانی به اهمیت مهارت‌های شغلی پی خواهیم برد که دقیق‌تر به جهان اطراف خود نگاه کنیم. پیشرفت تکنولوژی و ورود هوش مصنوعی به بازار کار باعث تغییرات جهانی در این بازار شده است. تغییراتی که می‌توانند در کنار موقعیت‌های جدیدی که به همراه دارند، مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشند. در این مقاله همراه آنلایف باشید تا ده مهارت بسیار مهم برای ارتقا در فضای شغلی را بررسی کنیم. فرقی نمی‌کند در محیط کاری خود چه عنوانی دارید یا چقدر موفق هستید. بعد از مطالعه این مقاله همان فرد قبلی نخواهید بود!

مهارت اول: ارتباطات

انسان موجودی اجتماعی است؛ این بدان معنا است که انسان‌ها در تعامل با یکدیگر پیشرفت می‌کنند. قدرت ما در برقراری ارتباط به ما کمک می‌کند تا سطح درک، همکاری و همدلی را در فضای حرفه‌ای ارتقا دهیم. منظور از ارتباطات به انتقال احساسات محدود نمی‌شود! شما باید در فضای کار ایده‌ها و اطلاعات را به درستی منتقل کنید. علاوه بر همه این موارد، همه ما در طول روز درگیر سوتفاهم‌هایی می‌شویم که می‌توانند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهند. ارتباطات مناسب و سالم این مشکل را حل می‌کند.

در ادامه برخی از استراتژی‌های کاربردی را برای ارتقا سطح ارتباطات در فضای کاری بررسی خواهیم کرد:

گوش دادن فعالانه

مهارت ارتباطات به این دلیل رتبه اول را در ده مهارت‌ شغلی دارد که تمامی مهارت‌های دیگر به آن وابسته هستند. ارتباط خیابانی یک طرفه نیست که بتوانید با تلاش انفرادی در آن به مقصد برسید. این بدان معنا است که گاهی اوقات به جای صحبت کردن باید گوش داد. گوش دادن فعالانه یعنی تمرکز روی پیام گوینده، درک پیام او، پاسخگویی متفکرانه و عدم قطع صحبت طرف مقابل.

شفافیت کلام

در ارتباطات خود شفافیت داشته باشید. تا جای ممکن از اصطلاحات غیر ضروری و پیچیده در مکالمات خود استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که هیچکس برای ادبیات غنی یا استفاده از کلمات عجیب و غریب به شما جایزه نمی‌دهد.

زبان بدن

ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن، حرکات و حالات چهره نیز نقش بسزایی در ارتقا سطح ارتباطات دارند. هنگام صحبت کردن، تماس چشمی خود با مخاطب را حفظ کنید. همچنین سعی کنید حالات چهره خود را مدیریت کنید.

همدلی

ممکن است با برخورد احساسی در محل کار برخورد شود اما حقیقت این است که سطح درستی از همدلی می‌تواند به شما کمک کند ارتباط قوی‌تری با مخاطب خود ایجاد کنید.

بازخورد دهید

به مخاطبین خود بازخورد سازنده بدهید و پذیرای دریافت بازخورد از آنها باشید. همین مورد ساده می‌تواند به رشد و بهبود شخصی شما کمک کند.

مهارت شغلی دوم: رهبری

توانایی رهبری مهارتی اساسی در میان ده مهارت شغلی است که در این مقاله با آنها آشنا می‌شویم. رهبری به پذیرش مسئولیت فعالیت‌های تیم محدود نمی‌شود. رهبری یعنی الهام بخشیدن به دیگران، تصمیم‌گیری صحیح و هدایت موفقیت سازمانی... چه مدیری باشید که یک مجموعه را رهبری می‌کند، چه کارمندی که رهبری یک پروژه را به عهده دارد، باید بتوانید مهارت‌های رهبری خود را توسعه دهید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین عناصر در ارتقا مهارت رهبری را بررسی خواهیم کرد:

نمونه خوبی باشید

اگر از کارمندان یا هم‌تیمی‌های خود انتظار انجام کارها به بهترین شکل ممکن را دارید باید کارهای خودتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. سعی کنید صادق باشید و تمام تلاش خود را بکنید. ریا کردن در این مورد به کسی ضرر نمی‌رساند!

ارتباط موثر داشته باشید

مهارت قبلی اینجا به کمک شما می‌آید. ارتباط موثر با کارمندان یا هم تیم‌ها می‌تواند به ارتقا همدلی و انجام بهتر کارهای گروهی منجر شود.

مهارت تصمیم گیری را بیاموزید

رهبران باید بتوانند تصمیات سخت اتخاذ کنند. تصمیم‌گیری تحت فشار را تمرین کنید. اگر احساس می‌کنید به کمک بیشتری نیازی دارید می‌توانید به سراغ مقاله هنر تصمیم گیری آنلایف بروید.

توانمندسازی اعضای تیم

رهبران خوب اعضای تیم خود را توانمند می کنند. آنها را تشویق کنید که مسئولیت ها را بر عهده بگیرند و خودشان تصمیم بگیرند.

یادگیری مستمر

بهترین رهبران به طور مستمر در حال یادگیری هستند و به سرعت با تغییراتی که در حوزه کاری آنها رخ می‌دهد، سازگار می‌شوند.

مهارت سوم: حل مسئله

قدرت حل مسئله مهارتی ضروری برای فعالیت در هر شغلی است. توانایی درک هسته اصلی مشکل، بررسی راه حل‌های عملی مختلف و اجرای موثرترین راه حل فرایند حل مسئله را تشکیل می‌دهند. در دنیای حرفه‌ای، برخورد با مشکلات اجتناب ناپذیر است. در نتیجه، توانایی حل مسئله جز ده مهارت شغلی موثر در محل کار محسوب می‌شود. به یاد داشته باشید که همه کارفرمایان در جهان به دنبال افرادی هستند که می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند.

البته حل مسئله به معنای اجتناب از مشکلات نیست. در واقع با یادگیری این مهارت، یاد می‌گیریم چطور می‌توان بدون ترس و تردید مشکلات را حل یا حتی به فرصت تبدیل کرد. نکته دیگر اینکه با ارتقا مهارت‌های حل مسئله، اعتماد به نفس شما نیز بیشتر خواهد شد. برای یادگیری این مهارت می‌توانید به دیگر مقالات ما سر بزنید. به طور معمول مسیر تحصیلی ما تاثیر بسیار زیادی بر مهارت حل مسئله ما می‌گذارد.

مهارت چهارم: سازگاری

بالاتر هم به این نکته اشاره کردیم که محیط کاری در دنیای امروز ما به صورت مداوم در حال تغییر است. در چنین محیط مدرن و پویایی، سازگاری با شرایط و تغییرات جدید می‌تواند به پیشرفت سریع‌تر شما کمک کند. سازگاری سریع‌تر با پیشرفت‌های تکنولوژی، تغییر روندهای بازار، و نقش‌های شغلی می‌تواند شما را در محل کارتان متمایز کند. یکی دیگر از مواردی که سازگاری به ارمغان می‌آورد، خلاقیت و فرصت رشد است. اگر به اطراف خود دقت کنید متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد به دلیل عدم سازگاری با تغییرات از بازار کار حذف می‌شوند!

اینجا است که از خود می‌پرسید چطور می‌توانیم سطح سازگاری خود را ارتقا دهیم؟

تغییرات را در آغوش بگیرید

تحول و تغییر در بازار کار، عنصری اجتناب ناپذیر است. در نتیجه بهتر است به جای مقاومت در برابر آن، آن را در آغوش بگیرید. از تغییرات به عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری استفاده کنید.

یادگیری مدوام

اگر همیشه در حال یادگیری و مطالعه باشید، هیچ‌گاه از بروز تغییرات شگفت زده نخواهید شد! سعی کنید در حوزه کاری خود بروز بمانید. علاوه بر این، فراموش نکنید که کسب مهارت‌های جدید و ارتقا مهارت‌های قدیمی، نقشی کلیدی در سازگاری شما خواهد داشت.

انعطاف پذیری

فضای کاری، رویکردهای خشک را در هم می‌شکند. ممکن است فکر کنید استراتژی یا رویکرد شما عالی است و نقصی ندارد اما اینطور نیست و همیشه جا برای ارتقا و بهبود شرایط هست؟ حقیقت این است که ارتقا سطح کاری شما به همین انعطاف‌پذیری وابسته است.

ذهن باز

سعی کنید ذهن خود را باز نگه دارید. دوره‌ای که افراد یک جامعه ذهنیت نسبتا مشابه‌ای داشتند، گذشته است! هر فرد در جامعه امروزی، ذهنیت و باورهای خود را دارد. سعی کنید ذهن خود را نسبت به این تفکرات جدید باز نگه دارید. البته باید به این نکته دقت کنید که هر ذهنیتی، ذهنیت خوبی نیست و نمی‌توان آن را پذیرفت.

تاب آوری

سریع عقب نشینی نکنید. شاید فکر کنید سازگاری به معنای عقب نشینی در برابر تغییرات است اما اینطور نیست! تاب‌آوری مهم‌ترین اصل سازگاری است… شما باید بتوانید در برابر تغییرات دوام بیاورید و با آنها سازگار شوید. عقب نشینی تنها به معنای تسلیم شدن شما در برابر تغییرات و تحولات است.

نهایتا باید این نکته را به یاد داشته باشید که سازگاری به معنای تغییر شخصیت شما نیست. بلکه در مورد تنظیم استراتژی‌ها و رویکردهای شما در پاسخ به محیط در حال تغییر است. این جمله چارلز داروین را به خاطر بسپارید:

"قوی‌ترین گونه یا باهوش‌ترین گونه نیست که زنده می‌ماند، بلکه سازگارترین گونه با تغییر بیش‌ترین شانس را برای بقا دارد."

مهارت پنجم: کار گروهی

هر سازمان موفقی به تیم‌های مختلف و کار تیمی سالم نیاز دارد. کار تیمی به معنای همکاری هدفمند برای رسیدن به یک هدف مشترک است. هر چقدر که محل کار بزرگ‌تر باشد، نیاز به این مهارت شغلی بیشتر احساس می‌شود. کار تیمی می‌تواند به ارائه راه حل‌های نوآورانه و بهبود بهره‌وری کل مجموعه شود.

مورد دیگری که به صورت مستقیم به کار گروهی وابسته است، فرهنگ سازمانی یک مجموعه است. اگر کار تیمی به درستی پیش برود باعث ارتقا فرهنگ کاری و صمیمیت بیشتر افراد مشغول در مجموعه می‌شود. البته باید به یاد داشته باشید که کار تیمی به معنای درخشش سرگروه تیم نیست. در صورت شکست یا موفقیت همه افراد تیم تشویق یا تنبیه می‌شوند.

مهارت شغلی ششم: خلاقیت

خلاقیت یا توانایی تفکر خارج از چهارچوب ذهنی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های شغلی یا حتی بقا در جهان است. خلاقیت به افراد اجازه می‌دهد بتوانند راهکارهای منحصر به فردی برای حل مشکلات ارائه کنند. تا چند سال پیش همه تصور می‌کردند که خلاقیت مهارتی مختص به هنرمندان محسوب می‌شود اما چالش‌های مختلف کسب و کارها در بازار مدرن نشان داد که تنها راه حل منطقی برای ارتقا سطح حرفه‌ای مشاغل و کسب و کار، خلاقیت و نوآوری است.

رابطه خلاقیت و موفقیت مستقیم است! تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که افراد خلاق موفق‌تر هستند. خلاقیت محرک وجودی همه ما برای نوآوری در زمینه‌های مختلف است. این را هم به یاد داشته باشید که خلاقیت در محل کار می‌تواند رضایت شغلی شما را نیز افزایش دهد.

بگذارید چند استراتژی جذاب و کارآمد برای افزایش خلاقیت را بررسی کنیم:

حس کنجکاوی را تقویت کنید

حس کنجکاوی یکی از حس‌های ما است که انسان را از دیگر موجودات زنده این کره خاکی متمایز می‌کند. دائما از خود سوال بپرسید و دنبال پاسخ آن بگردید. سعی کنید با مطالعه موضوعات جدید برای خود سوالات جدید طرح کنید.

تا می‌توانید تجربه کنید

به دنبال تجربیات جدید باشید. ذات ما انسان‌ها به دنبال تنوع است؛ در نتیجه باید با روش‌های درست از این حس سالم در ذات خود استفاده کنیم. تا جایی که می‌توانید سفر کنید، با افراد جدید آشنا شوید، غذاهای جدید امتحان کنید و کتاب‌های جدید مطالعه کنید. همه این موارد می‌توانند جرقه ایده‌های جدیدی باشند که قدرت تغییر زندگی شما را دارند.

ایده‌های خود را یادداشت کنید

فرقی نمی‌کند ایده‌های شما تا چقدر بزرگ و جاه‌طلبانه یا کوچک و در دسترس هستند؛ ایده‌های خود را در یک دفتر یادداشت کنید. گذر زمان می‌تواند به این ایده‌ها شاخ و برگ ببخشد و آنها را آماده‌ی برداشت محصول کند!

خودآگاهی را تقویت کنید

ذهن سالم ذهنی است که به درجه مناسبی از خودآگاهی رسیده باشد. خودآگاهی به انسان کمک می‌کند تا دغدغه‌های بیهوده را رها کند و به فکر ایده‌های جدید باشد. سعی کنید بخشی از زمان خود را به یوگا یا خوش‌گذرانی در طبیعت اختصاص دهید.

کار تیمی را فراموش نکنید!

اگر به یاد داشته باشید همان ابتدا گفتیم که ده مهارت شغلی لیست ما به شکلی تنگاتنگ با یکدیگر در ارتباط هستند. همکاری و کار تیمی می‌تواند به افزایش سطح خلاقیت در شما کمک کند. سعی کنید از نظرات دیگران استفاده کنید و پذیرای ایده‌های آنها باشید.

ریسک‌پذیر باشید

از ریسک کردن نترسید! گاهی اوقات، خلاقانه‌ترین ایده‌ها در ابتدا احمقانه به نظر می‌رسند. به یاد داشته باشید که خلاقیت مانند یک ماهیچه است. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود. پس به کاوش ادامه دهید، پرسشگر باشید و تا جایی که می‌توانید ایده‌پردازی کنید.

مهارت هفتم: اخلاق کاری

شاید فکر کنید این مورد به صورت اشتباهی در لیست ده مهارت شغلی ما قرار گرفته است اما اینطور نیست. حفظ اخلاق کاری در محیط کار هم برای پیشرفت شما و هم برای پیشرفت مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنید ضروری است. اخلاق کاری مجموعه‌ای از ارزش‌ها است که اهمیت درست‌کاری را به ما گوش زد می‌کنند. مواردی مانند مسئولیت پذیری، تعهد به کار و مثبت نگری زیرشاخه اخلاق کاری محسوب می‌شوند. در دنیای حرفه‌ای، اخلاق کاری قوی از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و به شکل قابل توجهی بر رشد شغلی شما تأثیر می‌گذارد.

اخلاق کاری درست می‌تواند به پیشرفت سریع‌تر شما در محل کارتان منجر شود. علاوه بر این، اخلاق کاری باعث بهبود شهرت شما بین همکاران می‌‌شود و رضایت شغلی شما را افزایش می‌دهد. کارفرمایان برای کارکنان با اخلاق کاری قوی ارزش زیادی قائل هستند؛ چرا که این قابل اعتماد، سازنده و متعهد هستند. در ادامه برخی از روش‌های کاربردی برای بهبود اخلاق کاری را بررسی خواهیم کرد:

برای خود هدف‌گذاری کنید

هدف‌گذاری درست، مهم‌ترین مرحله برای رعایت اخلاق کاری است. تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی می‌تواند به شما جهت بدهد و برای شما انگیزه ایجاد کند تا بتوانید سخت کار کنید.

مدیریت زمان

مدیریت زمان درست کارایی و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. شما باید بتوانید وظایف خود را اولویت‌بندی کنید و به نوبت سراغ آنها بروید. مدیریت زمان نهایتا به رضایت همکاران و مدیر سازمان منجر خواهد شد.

مثبت‌نگر باشید

زندگی پر از چالش است! اگر بخواهیم همیشه نیمه خالی لیوان را ببینیم، قدم برداشتن در مسیر زندگی برایمان سخت می‌شود. با مثبت نگری می‌توانیم به دیگران انرژی مثبت منتقل کنیم و خودمان را از شر استرس و اضراب بی‌جا نجات دهیم.

از بازخوردها استفاده کنید

دریافت منظم بازخورد می‌تواند به شما کمک کند تا زمینه‌های بهبود را در خود شناسایی کنید و پیشرفت شخصی خود را دنبال کنید. البته باید به این نکته هم دقت کنید که همه بازخوردها درست نیستند و نباید شما را درگیر کنند.

تعهد حرف اول را می‌زند

سعی کنید وظایف خود را به درستی و به موقع انجام دهید. هیچ چیز مانند تعهد باعث پیشرفت اخلاق کاری در شما و مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنید نمی‌شود. به یاد داشته باشید، اخلاق کاری خوب به معنای کار کردن بیش از حد نیست. اخلاق کاری یعنی کار کردن هوشمندانه و ارائه کار با کیفیت…

مهارت شغلی شماره هشت: مدیریت زمان

یکی از استراتژی‌ها برای ارتقا مهارت هفتم، مدیریت زمان بود. با این حال نمی‌توانیم به این سادگی از کنار یکی از مهم‌ترین مهارت‌های شغلی بگذریم. مدیریت زمان چه در زندگی شخصی چه در زندگی حرفه‌ای شما نقشی حیاتی بازی می‌کند. با داشتن این مهارت می‌توانید کارهای خود را به درستی اولویت‌بندی کنید و در مسیر اهداف خود حرکت کنید. 

اهمیت مدیریت زمان در زندگی حرفه‌ای چند وجهی است؛ یعنی مدیریت زمان درست می‌تواند به افزایش بهره وری و کارایی، کاهش استرس و افزایش شهرت حرفه‌ای شما کمک کند. مدیریت زمان به شما اجازه می‌دهد در بازه زمانی کوتاه‌ کارهای بیشتری انجام دهید. مدیریت زمان وقتی ارزش خود را نشان می‌دهد که در تنگنا قرار بگیرید!

به یاد داشته باشید که منظور ما از مدیریت زمان این نیست که همیشه مشغول باشید.منظور ما مدیریت درست و بهینه کارها در کمترین زمان ممکن است. با بهبود مهارت‌های مدیریت زمان خود متوجه افزایش توانایی خود در انجام کارهای بیشتر و در نتیجه آن ارتقا شغلی سریع‌تر خواهید شد.

مهارت نهم: هوش هیجانی

هوش هیجانی یا EQ به معنای توانایی درک، استفاده و مدیریت احساسات خود و دیگران به روش‌های مثبت برای کاهش استرس، برقراری ارتباط مؤثر، افزایش همدلی، غلبه بر چالش‌ها و بی‌اثر کردن تعارض‌ها است. هر چقدر هوش هیجانی شما بیشتر باشد، قدرت همدلی و کنترل شرایط شما نیز بیشتر می‌شود. خوشبختانه هوش هیجانی قابل افزایش است :)

هوش هیجانی در محیط‌های حرفه‌ای نقش پررنگی بازی می‌کند. در واقع همین هوش هیجانی است که به عنوان سنگ بنای رهبری، تیم سازی و ارتباطات موثر عمل می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که هوش هیجانی می‌تواند در محیط‌های کاری برتری‌های زیادی به افراد بده. در ادامه برخی از روش‌ها برای افزایش هوش هیجانی را بررسی خواهیم کرد.

خودآگاهی

به احساسات و واکنش‌های خود توجه کنید. درک کنید که چه چیزی باعث ایجاد احساسات خاص در شما می‌شود و چگونه به آن محرک‌ها واکنش نشان می‌دهید. این کار به شما کمک می‌کند در آینده این الگوها را پیش‌بینی کنید و بتوانید به شکلی بهتر نسبت به آنها عکس العمل نشان دهید.

خودتنظیمی

یاد بگیرید که چطور می‌توانید احساسات خود را مدیریت کنید. تکنیک‌هایی مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا تمرکز حواس می‌توانند به شما در کنترل احساسات کمک کنند. بروز احساسات در ما طبیعی هستند اما باید یاد بگیریم که چطور می‌توان با این احساسات کنار آمد.

همدلی

سعی کنید احساسات دیگران را درک کنید. خود را جای آنها بگذارید و با مهربانی و درک پاسخ دهید. البته به این نکته دقت کنید که همدلی باید در سطح سالم و استاندارد بماند. درگیری بیش از حد با مشکلات دیگران می‌تواند باعث بروز اختلالات روانی مختلف در شما شود.

مهارت‌های اجتماعی

مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقا دهید. یاد بگیرید چطور می‌توانید احساسات خود را به صورت مستقیم بیان کنید. همچنین باید یاد بگیرید که چطور به صورت فعالانه به دیگران گوش دهید. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که هوش هیجانی به معنای سرکوب احساسات نیست و به درک و مدیریت آنها مربوط می‌شود.

مهارت شغلی دهم: یادگیری مستمر

اگر از ابتدای مقاله ما را همراهی کرده باشید با یادگیری مستمر برخورد داشته‌اید! یادگیری مستمر یعنی جستجوی مداوم دانش و مهارت در بازه زمانی که مشغول به آن کار هستید. اینکه بتوانید خود را نسبت به حوزه کاری که در آن مشغول به کار هستید کنجکاو نگه دارید، به تلاش و علاقه زیادی نیاز دارد. با این حال یادگیری موثر در دنیایی که هر روز تغییر می‌کند یک انتخاب نیست!

یادگیری مستمر مهارت‌های جدید و کسب دانش جدید در حوزه‌های مختلف می‌تواند به پیشرفت شغلی شما کمک بسیار زیادی کند. علاوه بر این عنصری مانند سازگاری به صورت کاملا مستقیم با میزان دانش شما ارتباط دارد. هر چقدر بیشتر بدانید و تجربه داشته باشید، قدرت سازگاری شما افزایش پیدا می‌کند. این مورد را نیز در نظر بگیرید که دانش بیشتر اعتماد به نفس شما و در نهایت رضایت شغلی شما را افزایش می‌دهد.

به یاد داشته باشید، یادگیری مستمر یک هدف نیست بلکه مسیری مادام العمر برای دستیابی به اهداف است. همین که در این مسیر قدم بگذارید متوجه خواهید شد که چطور حس و حال شما را دگرگون می‌کند و باعث پیشرفت شغلی شما می‌شود.

کلام آخر در رابطه با ده مهارت شغلی برای پیشرفت در محل کار

در سفری که برای رشد حرفه‌ای طی می‌کنیم، مهارت‌ها با ارزش ترین دارایی‌های ما محسوب می‌شوند. مهارت‌های ما ابزارهایی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم چالش‌های محل کار را به درستی مدیریت کنیم و از مشکلات فرصت بسازیم. ده مهارت شغلی که در این مقاله از آنها صحبت کردیم، مهم‌ترین مهارت‌های شما برای پیشرفت در محل کارتان هستند.

پس فرقی نمی‌کند در ابتدای مسیر زندگی حرفه‌ای خود هستید یا موهای خود را در این مسیر سفید کرده‌اید! آنلایف شما را تشویق می‌کند تا روی مهارت‌های خود سرمایه گذاری کنید. به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی دانش و مهارت‌هایی که دارید بیشترین سوددهی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. به یاد داشته باشید که تیم مشاوره آنلایف همواره همراه شما است تا سطح زندگی خود را ارتقا دهید! برای شروع مسیرهم می‌توانید از دوره‌ آموزشی مهارت‌های برتر شغلی ما استفاده کنید.

بیشتر بدانیم
طرحواره اطاعت؛ جایی که اراده بی‌معنا می‌شود!

طرحواره اطاعت؛ جایی که اراده بی‌معنا می‌شود!

categoryبزرگسال سالم

طرحواره اطاعت یکی از مفاهیم روانشناختی است که فرد درگیر با آن، تمایل دارد نیازها، تمایلات، احساسات، نظرات یا تصمیمات خود را سرکوب کند تا از پیامدهای منفی که ممکن است زندگی او را تحت تاثیر قرار دهند، اجتناب کند. چنین اختلالی معمولا به سراغ افرادی می‌رود که احساسات...

مطالعه مقاله
طرحواره شکست؛ هزارتوی بی‌انتها

طرحواره شکست؛ هزارتوی بی‌انتها

categoryبزرگسال سالم

همه ما در مسیر زندگی، با موانع و چالش‌هایی مواجه می‌شویم که می‌توانند منجر به شکست ما در رسیدن به اهدافمان شوند. با این همه نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که شکست همیشه چیز بدی نیست! شکست‌های ما می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای رشد و یادگیری تبدیل شوند. دقیقا در هم...

مطالعه مقاله
طرحواره خویشتن داری، جایی خارج از کنترل!

طرحواره خویشتن داری، جایی خارج از کنترل!

categoryبزرگسال سالم

انسان موجودی احساسی است و احساسات او بسیار بر تصمیم‌گیری های وی در زندگی‌اش تاثیر گذار است. از یک طرف، این احساسات می‌توانند مانند ابری جلوی تفکر منطقی وی را بگیرند و نگذارند که وی تصمیم درستی بگیرد. از طرفی دیگر، همین احساسات هستند که به وی تمایل پیشروی و نزدیک شدن به هد...

مطالعه مقاله
onlife badge

درباره آنلایف

آنلایف؛ جامعه‌ای پویا از یادگیرندگان و متخصصان حوزه سلامت روان است.همه آنچه برای سرمایه‌گذاری روی آینده خود نیاز دارید از ابزارهای خودشناسی، محتوای آموزشی تا مشاوره با متخصصان همه در یک پلتفرم تجمیع شده است. آنلایف، همراه شما در این مسیر هیجان‌انگیز است.

ما در شبکه های اجتماعی:
telegraminstagramyoutubeaparatcastbox

ارتباط با آنلایف

تهران بزرگراه یادگار امام بلوار ایثارگران بعد از ایثار پنجم استودیو آنلایف

۰۹۱۰۲۰۴۹۲۷۵
٠٩١٠٢٠٤٩٤١٢