mobile Menumobile Logo
mobile Cart
در صورت خیانت همسرم چه واکنشی نشان بدهم؟

در صورت خیانت همسرم چه واکنشی نشان بدهم؟

calendar

نویسنده: گروه علمی آنلایف

calendar

تاریخ انتشار: 1402/11/17

category

دسته‌بندی: ازدواج سالم

آیا می‌دانستید طبق تحقیقاتی که انجام شده است علت 80 درصد طلاق‌ها خیانت همسر است؟ در بسیاری از موارد زمانی که همسر شما متوجه خیانت شما می‌شود تنها راهکاری که به ذهن او می‌رسد طلاق و جدایی است. 88 درصد افراد زمانی که متوجه خیانت همسر خود می‌شوند سریعاً برای طلاق اقدام می‌کنند که متأسفانه بسیاری از آنها نسبت به کاری که انجام داده‌اند ابراز پشیمانی می‌کنند. در این مطلب تصمیم داریم که به عنوان یک راهنما در کنار شما باشیم تا چنانچه با خیانت همسر خود مواجه شدید، واکنشی درست و رفتار مناسبی داشته باشید.

در صورت خیانت همسرم چه واکنشی نشان بدهم؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که در جلسات مشاوره پرسیده می‌شود، این است که در مواجهه با خیانت همسر باید چه واکنشی نشان داد؟

 

· هیچ دلیل منطقی وجود ندارد!

متاسفانه بسیاری از افراد زمانی که از خیانت همسر خود مطلع می‌شوند شروع به سرزنش و عیب جویی از خود می‌کنند و به دنبال پیدا کردن دلایل منطقی برای خیانت می‌گردند.

در صورتی که هیچ دلیل منطقی برای خیانت وجود ندارد. از همه مهم‌تر شما به هیچ وجه نباید خود را سرزنش کنید. این نکته را فراموش نکنید که زمانی که با خیانت همسر خود مواجه شدید هر دوی شما به یک زمان و آرامش نسبی نیاز دارید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

 

· خیانت همسر خود را مخفی کنید

زمانی که متوجه خیانت همسر خود شدید هیچ دلیلی ندارد که موضوع را با دیگران در میان بگذارید، زیرا این شما و همسرتان هستید که باید یک تصمیم درست برای ادامه زندگی مشترک خود بگیرید.

زمانی که شما خیانت همسر خود را به گوش دیگران برسانید آنها به خود اجازه دخالت داده و می‌توانند در اینکه شما یک تصمیم اشتباه بگیرید بسیار دخیل باشند؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید این موضوع را مخفی نگه دارید.

 

· سریع تصمیم نگیرید

بدون شک احساسات منفی و تنش‌هایی که در لحظه به شما وارد شده است به‌جز خودتان برای هیچ‌کس قابل درک نیست. اما شما نباید زمانی که در چنین حالتی هستید تصمیم بگیرید. اجازه دهید زمانی که ذهن شما آرام‌تر شد و پذیرش قضیه برای شما کمی راحت‌تر شد، با همسر خود صحبت کنید و با در نظر گرفتن تمامی جوانب، تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید زندگی مشترک خود را ادامه دهید یا نه؟

 

· به نفر سوم فکر نکنید

اینکه شما متوجه شوید که همسر شما با چه کسی وارد رابطه شده است، چه شکلی است و چه جایگاه و شان اجتماعی دارد اصلاً مهم نیست.

تنها باعث ایجاد عصبانیت و تنش در شما خواهد شد. بنابراین سعی کنید حساسیتی نسبت به این موضوع نداشته باشید که اطلاعاتی در رابطه با نفر سوم رابطه‌تان به دست آورید.

 

آیا بعد از خیانت همسرم طلاق بگیرم؟

واکنش به خیانت همسر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که متاسفانه در بسیاری از زوجین باعث شده است که پس از خیانت زندگی آنها هرگز شبیه قبل نشود. اینکه شما چه واکنشی در مقابل خیانت همسر خود نشان می‌دهید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که می‌توانند زندگی شما را پس از خیانت همسر نجات دهند:

 

·       آیا همسر شما پشیمان است؟

در بسیاری از موارد زمانی که فرد متوجه می‌شود که همسرش از خیانتی که به او شده است مطلع شده، نه تنها ابراز پشیمانی نمی‌کند بلکه همسر خود را مقصر می‌داند که چنین اتفاقی افتاده است! در این حالت تنها راهکار شما طلاق است.

اما اگر همسر شما نسبت به کاری که کرده ابراز پشیمانی می‌کند و قصد تلاش برای جبران و ساختن دوباره زندگی مشترکتان را دارد، بهتر است که یک فرصت دوباره به او بدهید و عجولانه برای طلاق اقدام نکنید.

 

·       چند سال از زندگی شما می‌گذرد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در جلسات مشاوره پرسیده می‌شود این است که چند سال از طول عمر زندگی مشترک شما می‌گذرد؟ پیش از اینکه همسر شما خیانت کند شما زندگی خوب و متعهدانه‌ای با یکدیگر داشته‌اید یا نه؟

در خیلی از موارد زمانی که مدت زمان طولانی از ازدواج می‌گذرد و زوجین با یکدیگر هیچ مشکلی تا به امروز نداشته‌اند و این تنها خیانت همسر در زندگی است، امکان بخشش و چشم پوشی از طلاق وجود دارد.

 

·       چقدر همسر خود را می‌شناسید؟

شما چقدر از گذشته همسر خود اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید که قبل از اینکه با شما ازدواج کند باز هم در روابط اجتماعی و عاطفی خود چنین مشکلی پیش آمده که بخواهد خیانت کند؟ اگر پیش از شروع زندگی مشترک با شما باز هم این اتفاق افتاده باشد، احتمال اینکه این اتفاق باز هم تکرار شود بسیار زیاد است. بنابراین در چنین حالتی طلاق بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

این نکته را مد نظر داشته باشید که خیانت ابعاد و انواع مختلفی دارد و هر فردی برای خیانت تعریفی جداگانه دارد. بنابراین اگر متوجه خیانت همسر خود شدید بهتر است سریع به سراغ طلاق و پایان دادن به زندگی مشترک خود نروید. ابعاد خیانت و نزدیکی ارتباط همسر خود با نفر سوم را بهتر است بررسی کنید و سپس با یک مشاور برای برطرف شدن مشکل صحبت کنید.

 

·       دیگر به همسر خود علاقه‌ای ندارید؟

صادقانه این سوال را از خود بپرسید که آیا بعد از این اتفاقی که افتاده است آیا همچنان به همسر خود علاقه دارید یا نه؟ یعنی شما دیگر هیچ مهر و محبت و عاطفه‌ای به همسر خود ندارید؟ اگر جواب شما بله بود و هیچ مهر و محبت و علاقه‌ای به همسر خود نداشتید بدون شک باید به سراغ جدایی و طلاق بروید.

 

حالات مرد بعد از خیانت چگونه است؟

مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند جزو احتمالات هستند و برای تمامی افراد این موارد یکسان نیست.

 

·       کاهش رابطه جنسی

چنانچه همسر شما یک رابطه عاطفی عمیق و صمیمی را با فرد سوم آغاز کرده باشد، بدون شک کیفیت رابطه جنسی شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و دفعات آن بسیار کم خواهد شد. به همین دلیل نه تنها مثل گذشته با شما رابطه جنسی برقرار نخواهد کرد بلکه رابطه جنسی لذت بخشی را هم با یکدیگر تجربه نخواهید کرد.

 

·       برای شما وقت ندارد

زمانی که همسر شما درگیر یک شخص جدید است، میزان هیجانات و کنجکاوی که نسبت به فرد جدید دارد خیلی زیاد است. بنابراین سعی می‌کند که بیشتر وقت خود را چه در داخل منزل و چه در خارج از منزل با او سپری کند.

 

·       عیب جویی از شما

بدون شک زمانی که همسر شما وارد یک رابطه جدید شده است آن فرد و ویژگی‌هایش برای او تازگی و جذابیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل مدام شما را در ذهن خود با او مقایسه خواهد کرد همین موضوع باعث عیب جویی از شما می‌شود.

 

·       رسیدگی به خود

اگر همسر شما نسبت به گذشته برای خود وقت بیشتری می‌گذارد و بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دهد احتمال اینکه در حال خیانت به شما باشد خیلی زیاد است. یکی دیگر از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که سعی می‌کند بیشتر برای خود و ارتباطات بیرون از منزل بدون حضور همسر و فرزندان خود وقت بگذراند.

 

·       عدم دسترسی به همسر

زمانی که شما با او تماس می‌گیرید و می‌خواهید او شما را برای انجام کاری همانند گذشته همراهی کند، بهانه جویی می‌کند و سعی در فرار از موقعیت دارد.

 در ادامه قصد داریم به یکی از مهم‌ترین سؤالات در رابطه با خیانت همسر و واکنش به خیانت همسر پاسخ دهیم.

 

نحوه بیان موضوع و رفع مشکل

اینکه در مواجهه با خیانت همسر باید چگونه برخورد کنید که چگونه این مشکل برطرف شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

قبل از هر چیزی باید این موضوع را بررسی کنید که همسر شما چه نوع خیانتی به شما کرده است؟ عاطفی یا جنسی؟

 

متاسفانه هر دوی این خیانت‌ها دردناک هستند، اما طبق مطالعاتی که انجام شده از زمانی که همسر متوجه خیانت جنسی می‌شود آسیب بیشتری خواهد دید و هیچ تمایلی به درست شدن و رفع مشکل ندارد.

 

·       اشاره به جزئیات

همسر شما این حق را دارد که در رابطه با جزئیات چگونگی خیانت و چگونگی ورود یک فرد سوم به زندگی‌اش اطلاعات کافی داشته باشد. بنابراین شما باید تا جایی که همسرتان می‌خواهد جزئیات لازم را در اختیار او قرار دهید.

 

·       آیا همسر شما پشیمان است؟

در بالا به این مورد به طور کامل اشاره کردیم! اگر همسر شما نسبت به خیانتی که کرده پشیمان است و قصد دارد که مشکلات به وجود آمده را برطرف کند سعی کنید با او مدارا کنید، زیرا همین که پذیرفته کار اشتباهی کرده و قصد جبران دارد، امکان تکرار امکان خیانت را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

·       قطع شدن تمام ارتباطات

باید تمام ارتباطات همسر شما با نفر سوم رابطه به طور کامل قطع شود. اما چنانچه همسر شما نسبت به این موضوع مقاومت کرد و تمایلی به قطع ارتباط خود با نفر سوم نداشت، بهتر است که او را بدین شکل تحت فشار قرار دهید که خانواده و دوستان خود را از اتفاقی که افتاده مطلع می‌کنید، اگر باز هم نسبت به این موضوع مقاومت نشان داد با یک روانشناس مشورت کنید.

 

توجه داشته باشید که خیانت همسر با کوچک‌ترین تماسی با فرد مورد نظر دوباره شکل خواهد گرفت. بنابراین نسبت به این موضوع باید با قاطعیت کامل برخورد کنید.

 

·       مخفی‌کاری ممنوع

به هیچ وجه تحت هیچ شرایطی نباید هیچ چیز را از همسر خود مخفی کنید. حتی لازم است که تلفن همراه خود و تمامی حساب‌های کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی با همسرتان به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که اگر خود شما این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهید، این پیغام را به همسر خود منتقل خواهید کرد که من از کار خود پشیمان هستم و قصد جبران دارم.

اگر همسرتان در برابر این موضوع مقاومت کرد باز هم باید از فشار افشاسازی قضیه برای خانواده و دوستان استفاده کنید اگر باز هم هیچ نتیجه‌ای نداشت، می‌توانید به او فرصت دهید و از او تا زمانی که شرایط شما را بپذیرد جدا شوید. در نهایت اگر این مورد هم کارساز نبود باید راه چاره دیگری بیندیشید.

 

·       راه‌های خیانت را کاهش دهید

در این مورد نیاز به همکاری دو طرفه است. اگر تصمیم به بخشش گرفتید باید به طور کامل در این باره صحبت کنید که اگر همسر شما در چه موقعیت‌هایی قرار بگیرد احتمال خیانت افزایش پیدا خواهد کرد؟ پیش از اینکه این اتفاق بیفتد چه مواردی باعث شده که همسر شما تحریک شود و به سمت خیانت و نفر سوم برود؟

به طور کامل باید این موارد را بررسی کنید و برای آنها راهکارهای درست ارائه دهید.

 

·       به همسر خود عشق بورزید

بدون شک قربانی خیانت شدن تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی روح و روان و احساسات شما خواهد داشت، اما در مواجهه با خیانت همسر چنانچه قصد بخشش او را داشتید.

به جای اینکه او را تحقیر کنید و از احساسات منفی و سرزنشگر استفاده کنید کمی بر روی بهبود رابطه عاشقانه خود با یکدیگر کار کنید.

البته که این موضوع باید کاملاً دو طرفه باشد و همسر شما باید صداقت خود را در عشق و علاقه و پشیمانی خود نسبت به خیانتی که انجام داده است را به شما اثبات کند.

 

نتیجه‌گیری

خیانت همسر یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که می‌تواند در زندگی مشترک رخ بدهد. اما اینکه ابعاد خیانت به چه شکل بوده و همسر شما تا چه حد با یک شخص جدید پیش رفته است، تاثیر بسیار زیادی در مواجهه با خیانت همسر دارد. بدون شک اولین واکنش به خیانت همسر طلاق و جدایی است، اما شما باید موارد بسیار زیادی را پیش از جدایی در نظر بگیرید و آنها را به طور کامل و موشکافانه بررسی کنید. چنانچه در زندگی مشترکی هستید که حاصل زندگی شما فرزند و یا فرزندانی هستند باید با احتیاط بیشتری نسبت به واکنشی که می‌خواهید به خیانت همسر خود نشان دهید قدم بردارید. آیا هنوز فکر می‌کنید که تنها واکنشی که باید به خیانت همسر نشان داده شود طلاق است؟

 

بیشتر بدانیم
خیانت؛ اشتباهی که به قیمت همه چیز تمام می‌شود!

خیانت؛ اشتباهی که به قیمت همه چیز تمام می‌شود!

categoryازدواج سالم

اعتماد ستونی است که ساختمان یک رابطه را قدرتمند و پابرجا نگه می‌دارد. حال اگر این ستون قدرتمند ترک بردارد، چه اتفاقی برای رابطه و طرفین درگیر در آن خواهد افتاد؟ این ترک که ممکن است سازه رابطه‌های ما را تخریب کند، خیانت نام دارد! مشکلی که انواع مختلفی دارد و ...

مطالعه مقاله
زوج درمانی، مراحل و اثرات آن

زوج درمانی، مراحل و اثرات آن

categoryازدواج سالم

همراه یا شریک عاطفی ما نقش بسیار مهمی در مسیر زندگی ما انسان‌ها دارد. وقتی کسی را داشته باشید که در شادیها، غممطالعه مقاله

در صورت خیانت همسرم چه واکنشی نشان بدهم؟

در صورت خیانت همسرم چه واکنشی نشان بدهم؟

categoryازدواج سالم

آیا می‌دانستید طبق تحقیقاتی که انجام شده است علت 80 درصد طلاق‌ها خیانت همسر است؟ در بسیاری از موارد زمانی که همسر شما متوجه خیانت شما می‌شود تنها راهکاری که به ذهن او می‌رسد طلاق و جدایی است. 88مطالعه مقاله

onlife badge

درباره آنلایف

آنلایف؛ جامعه‌ای پویا از یادگیرندگان و متخصصان حوزه سلامت روان است.همه آنچه برای سرمایه‌گذاری روی آینده خود نیاز دارید از ابزارهای خودشناسی، محتوای آموزشی تا مشاوره با متخصصان همه در یک پلتفرم تجمیع شده است. آنلایف، همراه شما در این مسیر هیجان‌انگیز است.

ما در شبکه های اجتماعی:
telegraminstagramyoutubeaparatcastbox

ارتباط با آنلایف

تهران بزرگراه یادگار امام بلوار ایثارگران بعد از ایثار پنجم استودیو آنلایف

۰۹۱۰۲۰۴۹۲۷۵
٠٩١٠٢٠٤٩٤١٢