mobile Menumobile Logo
mobile Cart
آموزش روانشناسی

آموزش روانشناسی

calendar

نویسنده: گروه علمی آنلایف

calendar

تاریخ انتشار: 1403/02/28

category

دسته‌بندی: بزرگسال سالم

 روان‌شناسی یک علم ضروری برای تمامی افراد جامعه با هر شرایط و هر سطح تحصیلی است. روانشناسی در همه زمینه‌های زندگی بسیار مهم است. در حوزه مباحث روانشناسی می‌توانید از کاربردهای آن در زندگی اطلاعات کسب کنید تا به صورت عملی و مهارتی این علم را به کار بگیرید. به طور مثال با استفاده از آموزش‌های مرتبط با کاربرد روانشناسی در زندگی می‌توانید مهارت‌های مهم خود را بهبود ببخشید و یا با آموزش‌های کاربرد روانشناسی در رابطه می‌توانید رابطه‌ای با کیفیت بالا را تجربه کنید که جایی برای جدایی و یا غم و حسرت در آن وجود ندارد. همچنین با کاربرد روانشناسی در ازدواج می‌توانید تجربه ازدواجی موفق را داشته باشید که نتیجه آن شادی، موفقیت و فرزندانی سالم و موفق هستند. به صورت کلی علم روانشناسی در رابطه با رفتار افراد است و در تمامی دوره‌های آموزش روانشناسی از صفر بر روی رفتار افراد مطالعه و تمرکز شود. ما شرکت در دوره‌های آموزش روانشناسی عمومی را به تمامی افراد توصیه می‌کنیم. البته با استفاده از پکیج‌های آموزش روانشناسی رایگان نیز می‌توانید اطلاعات مفیدی را بدست آورید. تمامی این دوره‌ها با تدریس متخصصان مجرب، در وبسایت آنلایف موجود می‌باشد.

اهمیت آشنایی با رایج‌ترین اختلال‌های روانشناسی

طبق آمارهای منتشر شده از منابع معتبر، افراد بسیاری در طول زندگی خود از یک یا چند اختلال روانی یا رفتاری رنج می‌برند. از آنجایی که اختلال‌های روانی تعداد اندکی نیستند و از طرفی مهم است که چطور با آن‌ها برخورد شده و درمان شوند؛ ما تصمیم گرفتیم به آموزش رایج‌ترین اختلال‌های روانشناسی بپردازیم.

 با شناخت این موارد می‌توانید پس از مشاهده علائم برای درمان اقدام کنید تا منجر به مشکلات بعدی نشود. اکثر خانواده‌ها برای مقابله با اختلال‌های روانی آمادگی نداشته و همچنین در برابر نظرات و قضاوت‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند. همین موضوع منجر به آسیب چندبرابری به فرد بیمار خواهد شد. پس بسیار مهم است که اعضای خانواده از این موضوعات آگاهی کامل را داشته باشند.

 

اختلال روانی چیست؟

بیماری‌های روانی می‌توانند بر تفکر، احساسات و رفتار تأثیر بگذارند. افرادی که با بیماری‌های روانی درگیر هستند، نمی‌توانند مانند حالت عادی یک فرد سالم، فکر کرده و عمل نمایند.  احساس غمگینی یا نگرانی بیشتر از حد معمول، ناتوانی در فکر کردن، ناتوانی در برقراری ارتباط با افراد و یا داشتن افکار عجیب و غریب چند نمونه از نشانه‌های اختلالات روانی است. در حال حاضر بیش از 200 نوع اختلال روانی وجود دارد. که برخی از شایع‌ترین اختلالات عبارت‌اند از افسردگی، اختلال دوقطبی، زوال عقل، اسکیزوفرنی و اختلالات اضطرابی. علائم ممکن است شامل تغییر در خلق و خو، شخصیت، عادات شخصی یا کناره گیری اجتماعی باشد. بیماری‌های روانی ممکن است در اثر واکنش به استرس‌های محیطی، عوامل ژنتیکی، عدم تعادل بیوشیمیایی یا ترکیبی از اینها ایجاد شوند. با مراقبت و درمان مناسب، بسیاری از افراد یاد می‌گیرند که با یک بیماری روانی یا اختلال عاطفی کنار بیایند یا از پس آن برآیند.

 

نشانه‌های هشدار دهنده اختلالات روانی

توجه به تغییرات ناگهانی در افکار و رفتارها بسیار مهم است. همچنین به خاطر داشته باشید که شروع چندین مورد از علائم زیر و نه تنها یک تغییر، نشان دهنده مشکلی است که باید ارزیابی شود.

در بزرگسالان، جوانان و نوجوانان:

·       فکر آشفته

·       افسردگی طولانی مدت (غمگینی یا تحریک پذیری)

·       احساس اوج و فرود شدید

·       ترس، نگرانی و اضطراب بیش از حد

·       کناره‌گیری اجتماعی

·       تغییرات چشمگیر در عادات غذا خوردن یا خوابیدن

·       احساسات شدید خشم

·       افکار عجیب (هذیان)

·       دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارند (توهم)

·       ناتوانی فزاینده در کنار آمدن با مشکلات و فعالیت‌های روزمره

·       افکار خودکشی

·       بسیاری از بیماری‌های جسمی غیر قابل توضیح

·       مصرف مواد

در کودکان خردسال:

·       ناتوانی در کنار آمدن با مشکلات و فعالیت‌های روزانه

·       تغییر در عادات خواب ویا خوردن

·       شکایت بیش از حد از بیماری‌های جسمی

·       تغییر در توانایی مدیریت مسئولیت‌ها

·       ترس شدید

 

برخورد با رفتار غیرمعمول

علائم ظاهری یک بیماری روانی اغلب رفتاری است. ممکن است فرد بسیار ساکت یا گوشه‌گیر شود. حالت برعکس نیز ممکن است مشاهده شود که شامل، گریه‌های مکرر و بی‌دلیل و اضطراب طولانی خواهد بود.

فوران خشم

حتی پس از شروع درمان، برخی از افراد مبتلا به یک بیماری روانی می‌توانند رفتارهای ضد اجتماعی از خود نشان دهند. هنگامی که در ملاء عام هستند، این رفتارها می‌تواند مخرب باشد و پذیرش آن دشوار است..

نحوه برخورد با اختلال‌های روانی

در صورت امکان، از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرید. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید وضعیت خود را با دوستان یا سایر اعضای خانواده در میان بگذارید، یک گروه خودیاری یا حمایتی پیدا کنید. این گروه‌ها فرصتی را برای شما فراهم می‌کنند تا با افراد دیگری که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند صحبت کنید.

درمان می‌تواند هم برای فرد مبتلا به بیماری روانی و هم برای سایر اعضای خانواده مفید باشد. یک متخصص سلامت روان می‌تواند راه‌هایی را برای مقابله و درک بهتر بیماری عزیزتان پیشنهاد کند.

هنگامی که به دنبال یک درمانگر هستید، صبور باشید و با چند متخصص صحبت کنید تا بتوانید فردی را انتخاب کنید که برای خود و خانواده شما مناسب است.

 

 

افسردگی، شایع‌ترین اختلال روانی

افسردگی 350 میلیون نفر در جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در آمریکای لاتین و کارائیب، 5 درصد از جمعیت بزرگسال مبتلا به افسردگی هستند، اما از هر 10 نفر، 6 نفر درمان نمی‌شوند.

افسردگی بیش از هر اختلال روانی دیگری بر افراد تأثیر می‌گذارد و همچنین یکی از علل اصلی ناتوانی در جهان است. اگرچه این یک بیماری قابل درمان است، از هر ده نفری که مبتلا به افسردگی هستند، شش نفر به دنبال درمان مورد نیاز خود نیستند یا دریافت نمی‌کنند.

افسردگی علاوه بر تأثیر بر فرد بیمار، خانواده و جامعه اطراف او را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. در بدترین حالت ممکن است منجر به خودکشی شود. هر سال تقریباً یک میلیون نفر در جهان خودکشی می‌کنند که از این تعداد حدود 63000 نفر در قاره آمریکا هستند. رودریگز گفت: «از نظر انسانی، این نشان دهنده رنج است و از نظر اقتصادی هزینه‌های قابل توجهی را برای خانواده‌ها و دولت‌ها به همراه دارد.»

بین 60 تا 65 درصد از بیماران مراقبتی دریافت نمی‌کنند. نبود خدمات مناسب؛ متخصصان بهداشتی آموزش دیده، به‌ویژه در مراقبت‌های اولیه و انگ اجتماعی مرتبط با اختلالات روانی برخی از موانع دسترسی به مراقبت مناسب، علاوه بر نیاز به تقویت ظرفیت برای شناسایی و درمان زودهنگام افسردگی هستند. همچنین افسردگی در زنان بیشتر از مردان است. بین دو تا چهار مادر از هر ده مادر در کشورهای در حال توسعه از افسردگی در دوران بارداری یا پس از زایمان رنج می‌برند.

 

چرا روانشناسی مهم است؟

ذهن ما انسان‌ها بسیار شگفت انگیز است. ذهن می‌تواند به عنوان موتوری پیشرفته برخی از پیچیده‌ترین مشکلاتی را که با آن روبرو هستیم حل کند. با این حال، گاهی این موتور پیشرفته بر علیه ما بوده و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. روانشناسی مطالعه علمی ذهن و رفتار انسان است. این رشته‌ای مبتنی بر تحقیق و آزمایش است و روان‌شناسان برای اطلاع از رویکردها و شیوه‌های مدرن از تاریخچه طولانی نظریه روانشناسی استفاده می‌کنند.

 

 چرا روانشناسی مهم است به نقل از دکتر جولی پرسکات:

"روانشناسی همه جا هست و همه جنبه‌های زندگی را در بر می‌گیرد. این در مورد انسان و ذهن انسان است. مطالعه روانشناسی بسیار متنوع است و به عنوان یک دانشجو، شما می‌توانید طیف وسیعی از نظریه‌ها و موضوعات را یاد بگیرید و اینکه چگونه می‌توان آنها را در موقعیت‌ها و موقعیت‌های واقعی به کار برد."

روانشناسی حوزه بسیار وسیعی است که فواید آن بسیار گسترده است، می‌تواند شامل تحقیق در مورد سلامت روان برای کمک به افزایش رفاه، درک بهتر روابطی که ایجاد می‌کنیم، خودسازی یا مبارزه با اعتیاد باشد.

این امر فراتر از فردی است و می‌تواند با کمک به شکل‌دهی و اطلاع‌رسانی حوزه‌هایی از جمله آموزش، عدالت، اشتغال، پزشکی و تجارت به بهبود جامعه نیز کمک کند. حتی می‌تواند فناوری را بهبود بخشد، به‌عنوان‌مثال، علوم کامپیوتر BSc (Hons) ما شامل ماژول‌های روانشناسی اختیاری است تا دانش آموزان بتوانند تعامل بین رفتار انسانی و پیشرفت فناوری را کشف کنند.

 

انواع مختلف روانشناسی چیست؟

انواع مختلفی از روانشناسی وجود دارد. در زیر مروری کوتاه بر برخی از رایج‌ترین انواع روانشناسی امروزی ارائه کرده‌ایم.

·       روانشناسی بالینی شامل ارزیابی و درمان چالش‌های روانشناختی از جمله بیماری‌های روانی، اختلالات روانی، ناتوانی‌های یادگیری و روابط است.

·       روانشناسی ورزشی بر حمایت از ورزشکاران، چه به صورت فردی یا تیمی، با جنبه‌های مختلف پیشرفت شخصی و عملکرد حرفه‌ای آنها متمرکز است.

·       روانشناسی تربیتی از اصول روانشناسی برای توسعه و بهبود یادگیری برای کودکان، مدارس و جوامع گسترده‌تر آنها استفاده می‌کند.

·       روانشناسی مشاوره می‌تواند به چالش‌های عاطفی پیچیده کمک کند و کار شامل تحقیق و مطالعه بالینی است.

·       روانشناسی شغلی بر بهبود کسب و کار از طریق مراقبت و توسعه کارکنان متمرکز است.

·       روانشناسی قانونی تأثیر جرم و جنایت را هم بر فرد و هم بر جامعه بررسی می‌کند.

 

روانشناسی عمومی چیست؟

روان شناسی عمومی به بررسی رفتار و فرآیندهای ذهنی تمامی موجودات زنده، از جمله انسان‌ها می‌پردازد. در واقع فاکتور رفتار آن قدر در روان شناسی مهم است که می‌توان نام دیگر آن را رفتارشناسی گذاشت. منظور از رفتار در روان شناسی، تمامی کنش‌ها و واکنش‌هایی است که قابل اندازه‌گیری و رویت باشد. همچنین نسبتاً پایدار است. به صورت کلی رفتارها شامل، رفتارهای شغلی، تحصیلی، اجتماعی، شخصی می‌شود.

حوزه‌های روان شناسی عمومی نیز در دسته‌های زیر قرار می‌گیرد:

روان شناسی رشد و کودک

روان شناسی شخصیت

روان شناسی اجتماعی

روان شناسی بالینی

روان شناسی مرضی 

روان شناسی کودکان استثنایی

روان شناسی تربیتی

 

 

 

اهمیت آشنایی با روان شناسی عمومی

همانطور که گفته بودیم روان شناسی روی رفتار و ذهن تمرکز دارد و رفتار انسان‌ها نیز متاثر از عوامل مختلفی بوده و بسیار پیچیده می‌باشد. از طرفی انسان‌ها در اجتماع زندگی می‌کنند و همواره از رفتار یکدیگر تاثیر می‌پذیرند؛ پس اگر علم کافی در رابطه با نحوه برخورد با رفتارهای مختلف را نداشته باشند، قطعاً با تضادهای بسیاری روبه‌رو خواهند شد. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که در دانشگاه‌های سرتاسر دنیا واحد روان شناسی عمومی گنجانده شده است و گذراندن آن برای تمامی دانشجویان اجباری است.

 

آموزش روان شناسی عمومی

 آشنایی با کاربرد روانشناسی در زندگی یکی از مباحثی است که باید در آموزش روان شناسی عمومی با آن آشنا شوید. در واقع اهمیت روانشناسی در زندگی شامل دو مورد می‎شود، یکی جنبه‌های کاربردی و دیگری جنبه‌های نظری.

جنبه‌های کاربردی:

روانشناسی اصول و قوانین نظری را برای نظارت، تغییر رفتار انسان، فرایندهای ذهنی و کنترل از طریق تحقیقات عملی در برمی‌گیرد. روانشناسی کاربردی معیارها و استانداردهایی را ساختار می‌دهد که رفتارهای عادی را از رفتار غیرعادی متمایز می‌کند. 

  روانشناسی می‌تواند رفتارهای فردی را مدیریت کند و وقوع آنها را فرض و پیش‌بینی نماید. همچنین روان شناسی انواع مختلف رفتار انسان و حیوان را مطالعه خواهد کرد. این موضوع به ساده کردن سبک زندگی متفاوت افراد کمک می‌کند. روانشناسی به انسان‌ها کمک می‌کند روابط مبتنی بر احترام متقابل را ایجاد نمایند.

جنبه نظری:

روان‌شناسی در جنبه‌های نظری خود پدیده‌های روان‌شناختی و الگوهای رفتاری را بررسی می‌کند که واکنش‌های رفتاری بیرونی افراد را برای نزدیک شدن به اصول و قواعد کلی نشان می‌دهد.

 

5 کاربرد روانشناسی در زندگی 

در این قسمت می‌توانید 5 حوزه مهم را که به عنوان کاربرد روانشناسی در زندگی  شناخته می‌شود، ملاحظه کنید.

1.    بهبود مهارت‌های ارتباطی

از طریق روانشناسی، به راحتی می‌توان درک کرد که مردم چگونه فکر می‌کنند، رفتار می‌کنند و با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. با کمک روانشناسی، افراد می‌توانند قدردانی و اقداماتی را که ارتباط را ساده‌تر می‌کند، درک نمایند.

2.    افزایش اعتماد به نفس

یک فرد می‌تواند با یادگیری و شناخت بیشتر در مورد خود و شخصیت خود، خوداگاهی به دست آورد . این به فرد کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود تلاش نماید.

3.    غنی سازی حرفه

روانشناسی به افراد کمک می‌کند تا دیگران را درک کرده و روابط بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که ایده‌ای از روانشناسی دارند، شانس بهتری برای تأسیس شرکت خود با همکاران خواهند داشت.

4.    ایجاد روابط

همان‌طور که می‌دانیم روانشناسی در مورد ذهن و رفتار انسان مطالعه می‌کند. روانشناسی نقش حیاتی در درک اعمال انسان ایفا می‌کند و روابط آنها را تقویت خواهد کرد.

5.    بینش در خصوص رفتار سایر افراد

روانشناسی در مورد تمام ویژگی‌های رفتار انسان می‌گوید و رفتارهای طبیعی و غیرطبیعی را نشان می‌دهد.

 

  تاثیر روان شناسی در بهبود سبک زندگی

با مطالعه و همچنین آموزش روانشناسی عمومی و یافتن منابع معتبر در حوزه آموزش روانشناسی از صفر، می‌توانید سبک زندگی خود را به صورت قابل توجهی بهبود دهید. در ادامه به برخی از جنبه‌های مهم در سبک زندگی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند کیفیت زندگی را بالاتر ببرد.

بهبود مهارت‌های ارتباطی

کاربرد روانشناسی در رابطه یکی از زیرمجموعه‌های کاربرد روان شناسی در زندگی است و نه تنها نشانه‌های کلامی، بلکه نشانه‌های غیر کلامی در روابط را بررسی می‌کند.

ارتباط خیلی بیشتر از صحبت کردن یا نوشتن است. مطالعات نشان می‌دهد که نشانه‌های غیرکلامی بخش بزرگی از ارتباطات ما هستند و پیام شما را به طور مؤثر منتقل می‌کنند. برخی عبارت‌اند از:

بیاموزید که چگونه در هنر ارتباطات غیر کلامی مهارت داشته باشید.

شروع به مشاهده علائم غیر کلامی در دیگران کنید.

از تماس چشمی عالی استفاده کنید.

یاد بگیرید که چگونه از یک لحن ملایم برای برقراری ارتباط موثر پیام خود استفاده کنید.

بهبود قدرت حافظه

حافظه یک عنصر اساسی در زندگی انسان است. گنجینه حافظه خوب باید حفظ و توسعه یابد. هر گونه عدم تعادل می‌تواند مسیر زندگی‌تان را به کل تغییر دهید. تحقیق در مورد چگونگی شکل دادن به خاطرات جدید و چگونگی و چرایی فراموشی خاطرات گذشته، باعث ایجاد اثر مستقیم روی زندگی روزمره شما خواهد شد.

مغز ما به‌مرور زمان توانایی به خاطر سپردن مکان‌ها و موضوعات خاص را از دست می‌دهد. همانطور که تمرینات تقویت عضلات را انجام می‌دهیم، باید با انجام برخی ورزش‌های اضافی، حافظه خود را تقویت کنیم.

علاوه بر این باید به سلامت روان توجه داشته باشیم وراهکارهای دوری از بیماری‌هایی همچون آلزایمر و زوال عقل را بشناسیم.

 

پایبندی به اهداف

تابه‌حال برایتان پیش آمده که برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و با قدرت شروع کنید، اما پس از مدت کوتاهی شور و اشتیاق ابتدایی خود را از دست داده و هدفتان را فراموش نمایید؟ این مشکلی رایج است که بسیاری از انسان‌ها را در طول زندگی‌شان تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از دست دادن انگیزه و شور و اشتیاق رسیدن به اهداف موضوع عجیبی نیست و بسیاری از افراد موفق نیز با این مشکل همواره روبه‌رو بوده‌اند؛ آنچه مهم است نحوه برخورد با این مشکل و عدم تسلیم شدن است. از جمله مهم‌ترین کاربرد روانشناسی در زندگی، همین مورد است.

اگر هدف شما کاهش وزن، ترک سیگار یا تحقیق در مورد یک زبان جدید است.  با یادگیری و آموزش روانشناسی از صفرمی‌توانید انگیزه خود را تا پایان حفظ نمایید.

 

کاربرد روانشناسی در ازدواج

ازدواج یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی هر فردی اعم از زن یا مرد رخ می‌دهد. کیفیت ازدواج نه تنها بر زندگی فردی؛ بلکه بر زندگی یک جامعه و کشور تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل هم هست که در تمامی پکیج‌های آموزش روانشناسی رایگان، کاربرد روانشناسی در ازدواج گنجانده شده است.

روانشناسی ازدواج بر زوجین تمرکز دارد و در آن به سوالات زیر پاسخ داده می‎شود:

چه چیزی دو نفر را به هم نزدیک می‌کند؟

چه چیزی آنها را کنار هم نگه می‌دارد؟

چه چیزی آنها را از هم جدا می‌کند؟

اتحاد آنها چگونه بر رفاه، سلامت و شادی آنها تأثیر می‌گذارد؟

آیا قرار است تک همسر باشیم؟

بچه دار شدن چه تاثیری بر پیوند زناشویی دارد؟

اقدامات دولت چگونه می‌تواند بر سلامت ازدواج تأثیر بگذارد؟

استرس چگونه بر رابطه تأثیر می‌گذارد؟

فقدان صمیمیت چگونه بر رابطه تأثیر می‌گذارد؟

نحوه تربیت فرد چه تاثیری بر روابط عاشقانه آنها دارد؟

 

هدف از روانشناسی ازدواج چیست؟

در مورد هدف نهایی کاربرد روانشناسی در ازدواج باید به شما بگوییم که به دلیل اهمیت نقش همسر در زندگی افراد، این موضوع مهم است که ما مهارت‌های ضروری برای داشتن یک ازدواج موفق و تداوم آن را داشته باشیم.

روانشناسی ازدواج برای بسیاری از رفتارها و هنجارهایی که ما بدیهی می‌دانیم، دلیل ارائه می‌دهد. همچنین یک پایه علمی محکم برای رسیدگی به مشکلات ازدواج با مشاوره یا درمان فراهم می‌کند.

 

نظریه‌های روانشناختی ازدواج

در میان چندین نظریه روان‌شناختی در مورد ازدواج، خلاصه کوتاهی از چند نظریه برجسته ازدواج ارائه می‌کنیم.

 

نظریه تبادل اجتماعی

تئوری تبادل اجتماعی معتقد است که در تعاملات بالقوه هزینه‌ها و منافعی وجود دارد. افراد هر موقعیت را برای تعیین خطرات و مزایای آن تجزیه و تحلیل می‌کنند.

 

8 عنصر صمیمیت

هنگام پرسیدن سوالاتی در مورد روانشناسی ازدواج، محققان اغلب کنجکاو هستند که چگونه زوج‌ها صمیمیت را ایجاد و حفظ می‌کنند. اما "صمیمیت" چیست؟

وارینگ (1988) صمیمیت را در 8 بعد تعریف کرد:

حل تعارض: زوج‌ها چگونه به راحتی می‌توانند اختلاف نظرها را حل کنند.

محبت: میزان صمیمیت عاطفی زوجین.

انسجام: احساس تعهد هر دو زوج به ازدواج.

تمایلات جنسی: چه میزان نیازهای جنسی در ازدواج برقرار و برآورده می‌شود.

هویت: سطح اعتماد به نفس و عزت نفس زوجین.

سازگاری: چه دلایلی روی سازگاری زوجین با یکدیگر تاثیرگذار است.

استقلال: چگونه زوج‌ها از خانواده اصلی و فرزندان خود مستقل می‌شوند.

بیانگر بودن: درجه‌ای که افکار، باورها، نگرش‌ها و احساسات بین شرکا به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

پنج زبان عشق

دکتر گری چاپمن  (1992) پس از سال‌ها ارائه مشاوره ازدواج، پنج زبان عشق را توسعه داد. چاپمن با تمرکز بر چگونگی داشتن روابط عاشقانه سالم، اشاره می‌کند که این زبان‌ها برای انواع دیگر روابط نیز کاربرد دارند.

او تشخیص داد که پنج رفتار برای یک ازدواج سالم، شاد و بلندمدت ضروری است:

·       عشق و تایید.

·       یاد بگیرید چگونه از طریق بخشش و عذرخواهی با شکست‌های خود کنار بیایید.

·       آموزش نحوه کنترل خشم.

·       یادگیری نحوه گوش دادن.

·       ناراحتی‌های جزئی را بپذیرید و بخندید.

پنج زبان عشق عبارتند از:

کلمات تایید کننده - به یاد دارید که چگونه والدینتان به شما یاد دادند که بگویید "لطفاً" و "متشکرم"؟ گاهی این نکته ساده را در روابط را فراموش می‌کنیم. نکته اصلی این است که همه ما عاشق کلمات مثبت افرادی هستیم که به آنها احترام می‌گذاریم و دوستشان داریم.

هدایا - این چیزی است که به طرف مقابل می‌گوید که شما به آنها فکر می‌کنید. هدیه نباید گرانبها باشد؛ بلکه نیاز است هوشمندانه انتخاب شود.

اعمال خدمات - انجام کارهایی برای همسرتان مانند کارهای خانه در این دسته قرار می‌گیرد.

زمان با کیفیت - گذراندن زمان بی‌وقفه با هم برای گوش دادن و صحبت کردن، پیوندهای قوی‌تری ایجاد می‌کند..

لمس فیزیکی گرفتن دست، بوسیدن، رابطه جنسی، در آغوش گرفتن و ... همه راه‌هایی برای ابراز عشق هستند.

به گفته چاپمن (1992)، هر کسی یک زبان عشق اولیه دارد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر هستید، سایت 5 Love Languages یک آزمون رایگان ارائه می‌دهد. همچنین شامل یک برنامه است تا بتوانید در مسابقه شرکت کنید و سپس با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید.

 

خلاصه مطلب

آموزش روانشناسی موضوعی بسیار گسترده است و اگر این مطلب را تا به انتها مطالعه کرده باشید متوجه شده‌اید که اهمیت بسیاری دارد. افراد با بهره‌مندی از انواع مطالب مفید در آموزش روانشناسی می‌توانند ازدواج موفق‌تر، روابط شادتر و زندگی سالم‌تری را تجربه نمایند. ما در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین جنبه‌های مربوط به کاربرد روانشناسی در ازدواج، رابطه و زندگی را بررسی کنیم. همچنین مهم‌ترین مباحث در آموزش روانشناسی عمومی را بررسی کردیم و دلیل اهمیت ارائه پکیج‌های آموزش روانشناسی رایگان را نشان دادیم. تمامی افراد جامعه می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش روانشناسی از صفر بسیاری از جنبه‌های زندگی خود را بهبود ببخشند و با کسب آگاهی در حوزه‌های اختلالات روانشناسی به خود و سایر افراد کمک شایانی نمایند. برای آموزش رایج‌ترین اختلال‌های روانشناسی و روش‌های درمانی و همچنین اطلاع از پکیج‌های آموزش روان شناسی می‌توانید با ما در تماس باشید.

بیشتر بدانیم
طرحواره شکست؛ هزارتوی بی‌انتها

طرحواره شکست؛ هزارتوی بی‌انتها

categoryبزرگسال سالم

همه ما در مسیر زندگی، با موانع و چالش‌هایی مواجه می‌شویم که می‌توانند منجر به شکست ما در رسیدن به اهدافمان شوند. با این همه نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که شکست همیشه چیز بدی نیست! شکست‌های ما می‌توانند به ابزاری قدرتمند برای رشد و یادگیری تبدیل شوند. دقیقا در هم...

مطالعه مقاله
آموزش روانشناسی

آموزش روانشناسی

categoryبزرگسال سالم

 روان‌شناسی یک علم ضروری برای تمامی افراد جامعه با هر شرایط و هر سطح تحصیلی است. روانشناسی در همه زمینه‌های زندگی بسیار مهم است. در حوزه مباحث روانشناسی می‌توانید از کاربردهای آن در زندگی اطلاعات کسب کنید تا به صورت عملی و مهارتی این علم را به ...

مطالعه مقاله
وبینار روانشناسی

وبینار روانشناسی

categoryبزرگسال سالم

آیا به حال در دوره‌های روان‌شناسی و یا کارگاه‌های روان‌شناسی شرکت کرده‌اید؟ آیا تابه‌حال برای شما این مورد پیش‌آمده است که بدون هیچ دلیلی خوشحال و شاد نباشید؟ یعنی بدون اینکه هیچ مشکلی داشته باشید احساس شادی و خوشحالی نکنید! تابه&zwn...

مطالعه مقاله
onlife badge

درباره آنلایف

آنلایف؛ جامعه‌ای پویا از یادگیرندگان و متخصصان حوزه سلامت روان است.همه آنچه برای سرمایه‌گذاری روی آینده خود نیاز دارید از ابزارهای خودشناسی، محتوای آموزشی تا مشاوره با متخصصان همه در یک پلتفرم تجمیع شده است. آنلایف، همراه شما در این مسیر هیجان‌انگیز است.

ما در شبکه های اجتماعی:
telegraminstagramyoutubeaparatcastbox

ارتباط با آنلایف

تهران بزرگراه یادگار امام بلوار ایثارگران بعد از ایثار پنجم استودیو آنلایف

۰۹۱۰۲۰۴۹۲۷۵
٠٩١٠٢٠٤٩٤١٢